Mi történt Édenben? A teremtés nyelve ad választ
Nem kívánok hitvitát gerjeszteni, de nyelvi elemzésekkel szerzett ismeretek késztetnek kimondani a létező bizonyítékokat, amelyek az emberi történelem kezdetén meghatározóak voltak a további folyamatokra. Ez szembemegy az eddigi magyarázatokkal, de mivel nyelvi bizonyíték van rá, nem mellőzhető, mivel van egy kiváló képalkotó fültanú, amely jelen volt, s szavakban rögzítette az édeni eseményeket. E tanú a teremtés nyelve, amelynek élő örököse az általunk beszélt magyar nyelv. E nyelv birtokosa, az első ember, szóalkotóként jelen volt minden mozzanatnál, nappal és éjjel, így kialakuló szavaiban a történet minden jelenségét megörökítette, pontosan, árnyaltan, érthetően.
A teremtés beszélt nyelvénél hitelesebb történelmi tanú nincs!
A nyelv szavaiban rögzített valóság nem felülírható! A Biblia kutatói héber nyelven próbálják megfejteni a történtek titkait, de héberül soha senki nem fejti meg a valós isteni igazságot! Ugyanis, a Biblia könyveit kezdetben a teremtés nyelvén írták, és az nem a héber nyelv! A Biblia tényleges mondanivalója csak magyar nyelven fejthető meg, mivel e nyelv, a teremtés ősnyelvének ma is élő, egyenes ági utódnyelve. Az ősi bibliai kulcsszavak, nevek is csak magyarul fejthetőek meg. Lehet bármilyen hévvel-gúnnyal cáfolni, támadni az általam leírtakat, de biztos vagyok benne, az eljövendő idő a nyelv által rögzítetteket igazolja.
A Biblia nyelvezete többnyire burkolt, jelképes – és ezért keresni kell, milyen jelentés rejlik egy szó mögött – kutatást igényel a mondanivaló felderítése, s ez nem megy héberül, csak a teremtés nyelvén!
Mi volt valójában a próbatétel kívánatos tárgya?
Semmiképp nem egy bármilyen ízletes tucat gyümölcs. Az csak jelkép lehet, mint a tilalom megszegésének következményeire mutató: „Gyümölcséről ismerszik meg a fa.” A Bibliában sok ilyen prófétai előképi példabeszéd található, amely nem szó szerint értelmezendő.
Köntörfalazás nélkül állítható: a szerelem gyönyörűsége, a két nem egyesülési vágya volt a kívánatos gyümölcs, amellyel Teremtőjük erkölcsi próbára tette a szabad akarattal rendelkező emberpárt. Mindent megadott nekik, de a legjobb testi jó ízlelése előtt, atyailag türelemre intett.
Megteremtett egy emberpárt, akiknek feladatként szánta: „Szaporodjatok, sokasodjatok, töltsétek be a földet…” Egymásnak teremtette őket, nem zárta külön őket. Azonban, házasságra vonatkozó, szigorú, követendő erkölcsi mintát akart állítani a kezdet kezdetén az ősszülőknek, ami oly erőteljes, súlyos, mélyre ható erkölcsi példaként, törvényként marad fenn az öröklétben az utódok számára, hogy soha ne merüljön feledésbe! Legvalószínűbb:
Házasságuk megkötése előtti tisztességes, önmegtartóztató jegyességi időtávot szabott ki nekik.
A kezdetre jelképes tilalomként egy gyümölcsfa termését említi, amelyet tilos volt érinteni is. Ismétlem: ez jelképes volt. Épeszű ember nem is gondolhat másra. Önuralomra serkentett, kihangsúlyozva: a férfi-nő szerelmi kapcsolat, és az ezt követő házassági testiség, egymás iránt öröklétre elkötelezettség, erkölcsi tisztaság súlyát, fontosságát! Nem a „meglátni, megkívánni, s rögtön összebújni” elven, mint manapság.
Cél, a házasság szentségének, tisztaságának kihangsúlyozása volt.
Elvárta, hogy ne parancsra, hanem szabad akaratból, teremtőjük iránti önzetlen szeretetből, önként vigyék ki végig, állják ki a jegyességi tisztaság próbatételét! Ugyanis a Teremtő hosszú távra, örökkévalóságra tervezett. Nemcsak a Föld benépesítése áll az isteni tervben. A teljes világegyetem összességét sok milliárd csillagrendszerét, galaxisát, több ezermilliárdnyi naprendszere kedvező fekvésű, Földszerű összes bolygóit nem fölöslegesen, hanem komoly céllal teremtette meg. E bolygókat, a Földről induló, erkölcsileg tiszta emberi nemzedékkel kívánja betölteni egy vég nélküli öröklétben. Ezért volt fontos, hogy a kezdet, minden mocsoktól mentes, megszentelt legyen.
A kezdet mindenben meghatározó! Ez a lét megmásíthatatlan alaptörvénye.
Jézus Krisztus és Hermész Triszmegisztos szerint csak az Atya JÓ egyedül. Az emberiség JAHVÁra van, szerető JÓ HAjlama VAN.
Ő JOHAVAN Isten, a világ teremtője.
Jellemzői szerint más nevei: Gondviselő, Atya, Teremtő, Úr, Élő, Magasságos, Örökkévaló, Mindenható, Én ki van… Ebből van a babiloni Enki.
Mózesnek úgy mutatkozott be: Mond nekik, a Vagyok küldött. azaz VAN.
Az emberpárt maga mellé emelte, teremtőtárs rangra, a Földet emberekkel betöltő családalapítás örömteli munkájában, állat, növényvilág gondozásában.
A legfontosabb emberi köteléket, páratlan varázslatot: szerelmet, házasságot, testi nemi kapcsolatot, nemcsak játékszernek, önző élvezeti célra hozta létre, hogy a férfi-nő kéjencként maszatolva állandóan tobzódjon gyönyörben. A nemi kapcsolat csúcskifejeződése az egymás iránt érzett magasztos szerelemnek. Oly testi-lelki érzelemözön, amely serkentő a Föld, s a világegyetem benépesítésére, boldog, örömteli, hálás szívű, egymást szerető, istenfélő, békés utódokkal, családokkal.
A nemiség a továbbteremtés eszköze, de bölcsen tervezve, hogy az utódnemzés minden eseménye – semmi máshoz nem hasonlítható, felemelő, kimondhatatlan gyönyörözönként – testi-érzelmi boldogság forrásaként, állandó visszatérő, életre szóló kívánatos élmény legyen. A szülés is gyönyörrel tervezett volt a tökéletes nő számára. A feladat fennkölt magasztossága megkövetelt: hozzákötődő erkölcsi tisztaságot, felelősségérzetet, esetenként önmegtartóztatást, a mindenféle romlástól megőrzés fontosságát, hiszen a Teremtő Istenük munkatársai voltak a Föld igazságos nemzedékkel benépesítése feladatában. Nem a mai istentelen, embertelen állapotok voltak előretervezve! Tehát biztosak lehetünk, nem véletlenül rendelte el a Teremtő e rövid jegyességi önmegtartóztatást számukra.
A titok és magyarázat a nyelv kulcsszavaiban rejlik. Az eddigiek ismeretében hihetetlennek tűnik, de az összességet egybevetve, erre a megállapításra jutunk.
Adott egy időhatárt, és ígéretet, hogy összeházasítja őket, s attól kezdődően EGYBEKELhetnek, egy testté lehetnek. Előtte néhány hónap önmegtartóztatást várt el tőlük, amibe ők valószínűleg beleegyeztek, s szavukat adták, ígérték, hogy betartják.
Az erkölcsi próbatétel kiállása, teremtői parancs tiszteletben tartása hosszú távon, örökké tartó életükre, végtelenségre mintaként szolgált volna. Fontos a gyermekeik, utódaik erkölcsi neveléséhez. Vagyis, ez nem csak engedelmességük próbája volt, hanem örökéletre szóló előképi minta. Felkészítés a nemek egymással szembeni viselkedésére egy örökké tartó életen át, hogy a Földön s a világegyetem emberlakta bolygóin a rend, béke, erkölcs fennmaradjon örökön örökké.
Erre, mint jövőbe mutató szabályrendre a Teremtőnek teljes joga volt, az emberpár és eljövendő utódaik, az egész emberiség érdekében, mivel ő teremtett minden élőt. Az élet az ő tulajdona, így szabályokat állítani joga volt és van minden élő számára. Joga van a „hogyan tovább” meghatározására, azért, hogy a dolgok rendje jó mederben folyjon. Ő jobban tudja, milyen viselkedésmódot, tetteket, követnek jó s milyeneket rossz eredmények, következmények. Azért, hogy ez javukra legyen – úgymond – használati utasítást adott, hogy megfelelően használják életükben a test érzelmi-érzéki örömforrásait, s azok áldásait javukra és utódaik javára.
Ez volt a legelső – napokhoz, időszakokhoz kötődő viselkedésmódokról szóló – teremtői törvény, ez szabályozta, jó irányban vezette volna az emberi nemet, ha betartják.
A kulcsszavak mindent elmondanak. Az emberpár számára a Teremtő legnagyobb KEGYE, KELGYE, hogy házasságban EGYBEKELve a LÁGYÉKBAN, ÁLGYÉKBAN levő szerveikkel GYAKva utódokat nemzzenek. E házasÁGYI, házasÁLGYI EGYBEKELés csodálatos KEGYBELI emberi KEBELÜGY, ekkor helyezi a férfi a női ÁLGYÉKBA, a nő méhébe, mint kincsértékű igazgyöngynövesztő KAGYLÓBA a magot.
áLGYéKBa – KaGYLóBa hangváz: L-GY-K-B – K-GY-L-B
eGYBeKeL – KeBeLüGY hangváz: GY-B-K-L – K-B-L-GY
eGYBeKeL – KeGYBeLi hangváz: GY-B-K-L – K-GY-B-L
Ez a férfi-nő testet gyönyörözönnel legerőteljesebben átfogó, átható, mámoros érzés. Semmi nincs a földi testi létben, ami ehhez hasonlítható. Legerősebb, szinte leküzdhetetlen érzéki erő a két nem egymást vonzásában, egyesülni vágyában. Kell egy férfi KÉLGYÓ, hozzá női nemi KAGYLÓ ÁLGYÉK.
Férfihez nő, nőhöz férfi.
KéLGYó – áLGYéK – KaGYLó hangváz: K-L-GY – L-GY-K – K-GY-L
Amilyen erős e vágy, épp oly erőteljes erkölcsi visszatartó gát kell a fékezésére, hogy ne váljon bűn rabjává.
Ádám évtizedeken át élvezte a teremtés áldásait, ami alatt tanítva, oktatva volt, megismerte a körülötte levő világot, nevet adott fűnek, fának, baromnak, madárnak. Csodálatos átfogó kiképzésben részesült. Köszönettel tartozott azért is égi Atyjának, Teremtő Istenének, hogy minden földiek urául, fejedelméül őt nevezte ki az örökélet ígéretével! Ha gerinces egy férfi, akkor feszesen egyenes tartású erkölcsiekben is. Ha a jótevője észszerű törvényt szab számára, nincs oka kételkedni! Nincs! Betartja, mert férfi, van gerince, becsülete, feszes erkölcsi tartása!
Hogy érthetőbb legyen, pőrébben fogalmazok. A férfi nemi szerv feszes, innen a neve. De csak addig, ameddig a kéjérzet csúcsára ér. Utána lágy, lapuló málé lesz. Nincs gerince, csak kéjvágytól lesz feszes.
Igazi, felelősségteljes, kötelességtudó férfit nem e szerve vezeti!
Az igazi férfinek gerince van, és ha sorsdöntő feladatot kap, kéjvágya nem lehet oly erős hatású csali, ami erkölcstelenné, kötelességszegővé, becstelenné, majd utána lapuló málévá teszi.
Állhatatlan szegi meg szavát, gerinces férfi nem!
Mint értelmes lény, legyen képes, önfegyelmet gyakorolni! Az olyan, aki hasonló a kéjre lendülő nemi szervhez, s utána csak egy mihaszna málé, arra tovább már nem bízható komoly, egész világ népességére kiható sorsdöntő feladatsorozat. Le kell tűnnie a színről!
Fényhordozó Hajnalfiát mérhetetlen önzés ejtette rabul, megkívánta, magának akarta az imádatot, s ezért tudatosan kidolgozta az elbitorló, csalás, lopás tervét.
– Miért ne én vezetném be őket a legjobb földi testi jó ízlelésébe? Istent imádják elegen a mennyben, miért ne imádna engem a föld embere és utódai? Teszek, hogy az én sugallatomra kóstolják meg a legjobb földi testi mámort! Tudta, hogy a nő a gyengébb szál, így őt próbálta befonni.
Éva kezdetben óvakodva mondta: – Nem tehetjük, mert meghalunk!
A válasz: – Nem haltok meg, csak tudja Isten, hogy jónak és rossznak tudói lesztek.
Ádám előbb ellenállt, szót fogadott. Ám a ravasz – gőgjében megromlott, Sátánná, ördöggé lett Fényhordozó, Lucifer, Éva bujaságra ösztönzésére felhasználta élőképként a körülötte fintergő élő kígyó, kégyó, KÉLGYÓ fészeklyukába ki-, bebujkálását. Ezt még fokozta Ádám életteli ÁLGYÉK KÉLGYÓja, ÁGYÉK KÉGYÓja ébredési merevedésének minden reggeli látványa, amely rendkívül kíváncsivá tette Évát a buja bújtató ívás, GYAKás iránt. Az ő ÁLGYÉKa, ÁGYÉKa nem állta ki a jegyességi türelem, önuralom próbáját, és magára vonta Ádámot, aki ekkor már ellenállásra képtelen lett.
Az ÁLGYÉK KÉLGYÓja GYILOKká vált számukra.
KéLGYó – GYiLoK – áLGYéK hangváz: K-L-GY – GY-L-K – L-GY-K
Fényhordozó, Lucifer, főfelvigyázó főangyal, önzésében elbukott, nem várta ki a teremtői terv szerinti időpontot, sunyi ravaszsággal, tudatosan ellenszegülve, kísértette Évát, s idő előtt vitte bele a párt a legjobb földi jó ízlelésébe. Olyan áldást tulajdonított magának, amelynek nem ő volt a szerzője! Hazug, csaló Sátán, ellenálló, dögletes ördög lett, magával rántva az engedetlenség bűnébe az emberpárt és így azok utódait is. Azóta tapossa, nyomorgatja, szenvedteti, gyilkolja az egész emberiséget.
Ez lett a teremtett földi világ, de főként az ember tragédiája.
Ádám elveszítve éberségét, elbukott az állhatatosság, szavahihetőség, becsület, tisztesség férfias próbatételén, nem vált ígéretét álló, egyenes tartású gerinces, derék férfivé, akire rábízható lenne az egész Föld fejedelmi kötelezettsége. Szófogadatlan kéjelgő, jellemtelen, megbízhatatlan, lágy málévá lett. Az őt körülvevő teremtett világról addigra már rengeteg ismeretet szerző – korábban bátor, teremtője elé mindig örömmel járuló – egyenes tartású férfi, ekkor lapuló szégyenében, a tiltott kéjtől megsemmisülve, remegő, magyarázkodó, lapuló máléként gyáván elbújt a sűrű bokrok mögé. Felelősségét nem vállalva, Istenre hárította azt:
– Az asszony, akit mellém adtál, ő vitt bele.
Az asszony is a Teremtőre dobta a felelősséget:
– Az általad teremtett kígyó csábított rá.
Ám – asszony ide vagy oda – ő parancsot megtartó, szavának álló gerinces férfi maradhatott volna!
Megtudta, amit addig nem. Belekóstolt a legfinomabb testi jóba… jogtalanul, lopott, s ekkor ébredt rá, hogy a rossznak is tudója lett. Annak, hogy mit nem tett jól. Hogy engedetlenül, szószegően meglopta Teremtő égi Atyja bizalmát!
Pedig a nemiség csak áldás lett volna, ha kivárnak. Ám mivel idő előtt kóstolva, tilosba lépve, éretlen gyümölcsként rossz oldalát is megismerték, ami egyelőre tiltott volt, amit akkor még nem szabadott.
Ádám ráébredt, teljesen meztelen nemcsak valóságban, hanem képletesen is. Pucér szégyenében összegörnyedő, nyomorult senkivé vált. Már egyikük sem volt egyenes tartású, azaz DÁM, sem ÁDÁM, sem DÁMA, azaz Éva. Visszaéltek annak jóságával, aki őket örök életre teremtette, rájuk bízta a Föld benépesítését utódaikkal, s ezzel a Föld népességének atyjává, fejedelmévé, első asszonyává emelte. Lefoszlott róluk a becsület, fenség, tartás jelképes palástja.
Ádám bűne nagyobb volt, mert ő kapta a parancsot. Így szószegésével mindent elveszített, ami addig, mintegy fénykoszorúként övezte, és örök időkre fejedelemmé emelte volna emberi lényként. Álgyék, kilgyója számukra gyilok lett. Szószegőként nem maradhattak meg kegybeli állapotban. Ekkor mondott a Teremtő ítéletet rájuk, kiűzte Édenből, és a jelképes ezeréves napon belüli halál lett osztályrészük. Nem nekik, utódaiknak ígérte az asszony MAGVÁTÓL származó MEGVÁLTÓt, bűntől szabadítót.
MeGVáLTó – MaGVáTóL hangváz: M-G-V-L-T – M-G-V-T-L
A megígért MAG, a közel négy évezred múlva Máriától születő Jézus.
A Teremtő Isten nem hagyta magára a csalás áldozataivá vált földi gyermekeit, megváltást ígért utódai azon részének, akik hozzá, és az ő törvényéhez, a tiszta őszinte szeretethez hűek maradnak.
A nyelvben élő kulcsszavak, szóalkotó elemek tehát bizonyítják, hogy a tiltott fa és gyümölcse csak jelkép, ám mégsem véletlen Éden eseményeit leíró szövegben. A szófogadás vagy annak elmulasztása keserű gyümölcseit vetíti elő az eljövendő időkre az emberiség családfáján, ez esetben az egész emberi történelemre kihatóan!
A mai ember, aki a jelenlegi – ismeretség első estéjén összebújó – elkurvult világ lesüllyedt erkölcsi mércéje szerint ítéli meg ezt az esetet, talán úgy véli, hogy az első emberpár tette nem is volt oly súlyos bűn. Ám jó tudni: a mostani istentelen, nehezen elviselhető állapot, életkörülmény összesség, embertelen elnyomás, azért olyan, amilyen, mert akkor az és úgy történt, ahogyan.
Minden tett, cselekedet erkölcsi szintje, elfogadhatósága, hosszú távú következményeiből ítélhető meg. Az emberi történelem alatt dúló háborúk indító okait nézve, felismerjük: majdnem az összes rejtett háttéri oka nemi indíttatású. Így, vagy úgy, végül minden GYILKOLás az ÁLGYÉKra (álgyék – gyilok – kilgyó) vezethető vissza. A történelem összes drámái, emberi tragédiák, napjaink nyomora, az édeni bűn következménye. Akkor indult el a romlás, ami az Özönvíz büntetését kiváltotta, és tart azóta is, hatezer éve az egész emberiség kárára. Az ÁLGYÉK áldása átváltott átokká.
A kezdet mindenben meghatározó!
Édenből kizárva
Addig ÉDEN vÉDENcei voltak, az ÜDÉN kellemes, félelemtől mentes PARADICSHONban amely hatalmas, országnyi nagyságú volt, négy nagy folyó eredt onnan. VÉDENcként, mintegy BUROKban voltak. Védőhéjként, KÓBORként, BUBORÉKként terült köréjük, óvta őket. ÉDEN volt a Föld köldöke, üde BUBORÉKja, BURIKja. Érthető a párhuzam, onnan jött önműködően, erőfeszítés nélkül minden jó áldás számukra, mintegy köldökzsinóron.
Ott éltek a Föld köldökén!
Amikor véget ért vÉDENc ÉDENi létük, a Teremtő kiűzte őket, elszakadt a jelképes köldökzsinór, s a KÉRUB őrangyal többé nem engedte őket belépni a BUROK alá. A KÉRUB tüzes pallossal, vöröSKORLÁTként állt tilalmi határt képezve. Később innen kapta nevét a SKÁRLÁTvörös szín. A KÉRUBok a köldök, a BURIK védelmezőjeként álltak őrt ÉDEN körül.
BuRoK – BuRiK – KéRuB hangváz: B-R-K – B-R-K – K-R-B
Özönvízig senki nem tette lábát arra a területre. Még az engedetlenül, nagy garral érkező „hatalmas földönkívüli” szíriusziak sem, akiket Énók felvigyázó jelzővel említ, s akik a sátánná lett Hajnalfia, Lucifer pereputtya voltak. Énók könyvében említést tesz a Földre érkező felvigyázókról. Az akkori jóhiszemű embereknek kezdetben úgy tűnt, mintha az emberek megsegítésére érkeznének. Körülbelül nyolcszáz évig zavarták az emberek viszonylagos nyugalmát.
Komoly kutatással meghatározható lenne ÉDEN területe, mert ott nem épültek pürimádók piramidái, piramisai, amelyekből több mint ezer van a Földön.
A Noé által később épített BÁRKA az ÉDENi védőBUROK szemléltetője volt, ők a BÁRKA vÉDENcei voltak. Esztendőn keresztül őket is kísérték a KÉRUBok, vízen, hullámokon a BÁRKA, BUROK védelmező őrangyalaiként.
KéRuB – BáRKa – BuRoK hangváz: K-R-B – B-R-K – B-R-K
A teremtés nyelve a való történelmet kulcsszavaiban rögzíti!
Ki volt Jézus, és milyen megbízást kapott?
Az evangéliumírók közül Máté és Lukács írják le Jézus leszármazási vonalát. Mindkettő a Dávid vonalát említi. Jézus, Dávidnak fia, így kiáltanak hozzá a segítségét kérők. Az evangéliumok szerint Jézus, Isten Földre küldött Fia, akit Atyja Izráel eltévelyedett juhaihoz küldött. Ő is ezt vallotta, és tudjuk, hogy egyetlen hazug szó sem hagyta el száját. Ha nem az volna, akinek a Biblia írja, nem lenne megváltás, az emberiség belepusztulna erkölcsi szennyébe!
Neve és tisztségei valaha a teremtés nyelvén adattak, és valós jelentésük a mai magyar nyelv gyöknyelvtani elemzésében válnak érthetővé.
JÉZUS – vagy JÉZUSZ név A J.Z – Z.J gyökből indul: JéZ – ZeJ, és több névadó jellemző sűrítménye. Egyik a kicsiny újszülött, mint JESZke, iJEDős kis JED, gida, azaz diszke (szép) kisbárány, aki JÁSZolban fekszik, alszik: JEZuska, JESZuska, a kisbárány. Ismert a Bibliából: ő Isten Báránya.
A J.SZ – SZ.J gyök: JeZ – ZeJ, JeSZ – SZeJ jelent még iJESZtőt, veSZEJtőt, JŐZtest azaz GYŐZtest (j > gy) is az ellenségei felett. JÉZUS a kísértést kiállván, leGYŐZte Sátánt és az utolsó próba előtt kijelentette tanítványainak: Bízzatok, én leGYŐZtem a világot. Mint mennyei felkent király, GYŐZ e világ gonosz urai fölött a kijelölt időben.
A Z hangcsoport – ÉZU – JÉZUs a bIZAlom igAZI forrása. Az általa megígért királyság alatt pAZAr áldások ÖZÖnével árasztja el igazhitű követőit.
JÉZUSZ – SZUJÉZ Rubik-kockás átforgatás mutatja: SZUJÉZ, azaz felemelkedik. E jelentést magyar gyökszavak igazolják: paSZULY, fuSZULYka, SZŐLő, SZULák (j>l) szavakban jelenti a felemelkedő SZUJást, kúszást. JÉZUS felemelkedett, SZÁLLt (szuly) a mennyekbe, és onnan LÉSZen eljövendő.
JéZuSZ – SZuJéZ hangváz: J-Z-SZ – SZ-J-Z
A JED gyök az ősi nyelven kisDEDet, de kisbárányt – JESZke, iJEDős kis JEDke –, és GIDát is jelentett, akit teJEDdel táplálsz. Némely utódnyelvben a kiGIDa neve ma is JED.
A J.Z gyök a JŐZtes, azaz GYŐZtes, GYŐZő szavak gyöke. Az ősi JEZréel mezeje, GYŐZelem mezeje volt, JIZráel név Isten elleni GYŐZtest jelent. JÉZus nevének másik jelentése szintén GYŐZő, GYŐZtes.
JÉZUS – ZÉJUS átforgatás isteni eredetet, de SZÍJAS erőt is jelent.
JéZuS – ZéJuS – SZíJaS hangváz: J-Z-S – Z-J-S – SZ-J-S
KRISZTUS – e név igazolja a keresztre feszítést? Nem! Nem azért KRISZTUS, mert KERESZTbe ácsolt bitófa volt a kivégzőeszköz, mert ezt egyértelműen még nem bizonyította be senki. A rómaiak használták a keresztácsolatú, de a szálfa bitót is. Nem zárható ki, de nem bizonyított.
KRISZTUS név K.R – R.K gyökbővítmény: KIR – RIK. Bibliai ígéret szerint KRIsztus KIRályként tér vissza a mennyben, RIKító dicsőségben.
KRISZTUS névvel már életében illették, amikor még nem is gondoltak kivégzésére. Jézus egyszer kérdezte tanítványait: Ti kinek mondotok engem? Simon Péter pedig felelvén, monda: Te vagy a Krisztus, az élő Istennek Fia.
Honnan a KRISZTUS, azaz KERESZTES név?
Az édeni bukás után, az eredeti nyelven megígért Megváltó másik címe KERESZTES volt. De mi okon?
Az első család kialakulásakor gyakorlattá vált minden begyűjtött élelem EGYENLŐ elosztása. A begyűjtés, NÉGYELŐ munka eredménye volt. A NÉGYELŐ munkában mindenki EGYENLŐ módon vett részt, így az elosztás is EGYENLŐ volt. A nyelv pontosan rögzítette a szabályt szavaiban.
NéGYeLő – eGYeNLő hangváz: N-GY-L – GY-N-L
Egy adott KÖRbe lerakott élelmet, előbb két egymásra merőleges vonallal OSZTották négyfelé: KÖR OSZT. A vonal tehát KÖROSZTÓ volt. Később biztosan többfelé osztották, de jelképnek megmaradt a négyelő KÖROSZTÓ, mint egyenlő, tisztességes, becsületes elOSZTÁS KERESZTES jele. Ezt jelképezte az OSZTott KÖR. Ígéret szerint a MEGVÁLTÓ igazságosan osztja el a teremtői áldásokat, hisz ittlétekor is a SZERETET törvényét hirdette, alkalmazta.
Péter tehát nem légből kapottan válaszolt, hanem élő ígéret szerinti reményt fogalmazott meg: Te vagy a KERESZTES, KRISZTUS, az élő Istennek Fia.
Akik a korai idők történeteit ismerték, követték, tudták, hogy a KÖRt négy részre OSZTÓ, KÖROSZTÓ KERESZT, az igazságos, egyenlő elosztás jelképe volt már az első emberi család négy személyre bővülése óta.
Vagyis, a még ép, kerek, megszelendő kenyérre rajzolt KERESZT nem vallási jellegű, nem a kivégző bitófát jelképezi, hanem a tisztességes, becsületes, egyenlő elosztást a családtagok közt.
Megejtő, mert ez közel hatezer éves, ma is élő hagyomány.
Az eljövendő KRISZTUS király a javakat, áldásokat egyenlően eloSZTó szerepet is betölti, miután megtisztítja a Földet és a Föld körüli légteret mind a négy égtáj irányában a gonosz erőktől. Ő KERESZTezi a világuralmi tényező, Sátán, ördög, nagy ellenálló útját, és a meghatározott időpontban elpuSZTítja, kitörli a létből.
Az R.SZ – SZ.R gyök: RiSZ – SZeR, KRISZtus, az Atya ígérete SZERint RÉSZt nyer a mennyei hatalomban, de RÉSZt juttat a hozzá hűségeseknek is áldásaiból. Meghatározó RÉSZe, SZERepe van az atyai SZER végrehajtásában. Fő jellemzője az igazi tevékeny SZERetet. A nyelv rögzíti szóban, hang szerint.
KeReSZT – SZeReTeK hangváz: K-R-SZ-T – SZ-R-T-K
Mivel a KERESZT alapjelentése: egyenlő, igazságos eloSZTása az áldásnak, így e SZERt a jövő helyreállítási munkájában, világszinten ő vezényli le.
Az SZT hangcsoport – ISZTU – KrISZTUs áldásokat OSZTÓ azok részére, akik tISZTÁn megőrzik magukat a világ szennyétől.
A T.S – S.T gyök: TeS, TuS, TőS – SőT, e gaz földi világban tisztán megmaradni gyötrő, testi-érzelmi TUSakodásáról szól. TEStvéri szeretetről. A nyomatékoló SŐT gyök, a gonoszság határozott eluTASítását, elutaSÍTását, messzire elTASZíTÁSát, s az igazság győzelmét jelenti.
A küzdelem, TUSakodás az őt megvalló TEStvéreinek, követőknek is kijut, mivel megvetett, SUTba dobott népként, gúny tárgyai.
MEGVÁLTÓ – az Édenben esett bűn miatt kegyvesztett emberi nemet nem dobta el Teremtő Istene, hanem ígéretet tett, hogy az asszony MAGVÁTÓL származik szabadítója, a MEGVÁLTÓ. Tehát asszony MAGVA ÁLTAL lesz szabadításuk, aki emberi alakban jön el a bűn mocsarába süllyedő emberiség életjogát visszaváltani, meg szabadítani. A nyelv igazolja ezt:
MeGVáLTó – MaGVáTóL – MaGVa áLTaL hangváz:
M-G-V-L-T – M-G-V-T-L – M-G-V-L-T-L.
Azért született emberként, hogy jobban megértse az emberi lény korlátait: testi gyengeségek, fájdalmak, fáradtság, betegség, vérségi – szülő-gyermek – kötődés és egyebek.
MESSIÁS – A várt megváltó (tulajdonnévszerűen) Jézus Krisztus. Emberfölötti szabadító. A MESSIÁS szó az M.S – S.M gyökkel indul: MeS – SeM. A szó már az Édenben történtek után kialakult, tehát nem héber szó, és nem görög > latin közvetítéssel került a magyar nyelvbe, mert ez már az ősiségtől jelen van a teremtés ómagyar ősnyelvében. A MESSIÁS szabadító király reményt adó teremtői ígéret volt az elrontott állapot helyreállítására.
A MESsiás előbb MESter, kiképzett, feladatot végrehajtó.
A MESsiás SEMísít, SEMmissé, semMISSÉ teszi a sátáni bűnt és következményeit. A MESSIÁS SEMMISSÉ teszi a gonosz világuralom láthatatlan és látható uralkodóit. Beleértve: politikai, pénzügyi, vallási, ipari, vegyi méregkeverő, szervkereskedő kannibálsebész férctudományos sarlatánjait, minden eddigi eredményeikkel együtt.
MeSSiáS – SeMMiSSé hangváz: M-S-S – S-M-S.
A MESSIás MEGSEgítő, MESSEgítője a megigazulni kívánóknak. A messiJÁS az ÉLŐ, JÓ, JAV, tehát Johavan Isten megszemélyesítő képviselője. Ő a messIJÁS, a koronás, ÍJAS a Jelenések könyve 6 rész 2. versében.
A J.S – S.J gyök: JáS – SeJ másik jelentése az ősnyelven: JŐZtes, GYŐZtes, messiJÁS. Minden hangváltással ezt mondja: JÉZus, JEZréel, JIZrael, íJÁSZ, GÉZa, GYŐZő, VESZejtő stb.
Ő kell elMESSE a bűn folytonosságának fonalát. Szerepe a megváltÁS, helyreállítÁS. MESsiás, Istentől kinevezett MESter, aki csak arra érdeMES, neMES SZEMélyiség lehet, és – emberiséget megváltóként – a tökéletes életteliséggel, hibátlan testiségűre teremtett Ádámmal egyenlő értékű. Ezért kellett a teremtői közbelépés, beültetni egy földi szűz méhébe, mint igazgyöngynövesztő KAGYLÓBA a tökéletes magot.
Az S hangcsoport – ESSI – a mESSIás szerepe szerint kell: elmESSE, kinyESSE, elvESSE, semmISSÉ tegye az emberISÉg életét megkESErítő bűnESEt előidézőjét, Sátánt, és gonosztette következményeit. A dolgok helyreállítÁSA után bŐSÉges áldÁSOkban részESÍti követőit. Az IÁ kötött magánhangzó-páros jelentheti még: kIÁltó szóval hívja a szelíd, jóravaló, békés hajlamú embereket: sIEsetek, SIESsetek, ameddig nyitva áll a megváltÁS lehetősége! Ezt mondja a teremtés nyelve, a mai magyar nyelv, amelyen adatott e név az emberi történelem hajnalán!
Ha némelyeknek kétségei vannak a Teremtő azon képessége felől, hogy mennyei létről parányként földi létre átvált egy teremtményt, akkor gondoljon arra, hogy testünk többmilliárd sejtjének mindegyikében ott van egy hárommilliárd kódjelű, számítógépen leolvasható szoftver, amely tartalmazza összes jellemzőinket, örökíti utódainkba, vezérli minden másodpercnyi életjelenségeinket, és tárol minden eseményt, ami életünkben velünk történik.
PÜNKÖSD szót a bérnyelvészet a görög pentekoszta szóból eredezteti. Tehát, szerintük nem magyar szó. Azonban a teremtés nyelvén kialakult megnevezése élőben, érthetően írja körül a PÜNKÖSD jelenséget.
Mi történt PÜNKÖSDkor?
Jézus azt ígérte, hogy SOK NÉP jut el az ő tanításai megismerésére mindenféle nemzetből, és megkapják áldását. Amikor megtörtént, tényleg felkiálthattak tanítványai: DE SOK NÉP!
PÜNKÖSD szó teljesen átfordítva: DSÖKNÜP. A hangváz: D-S-K-N-P, feltöltve: De SoK NéP.
PüNKöSD – De SoK NéP hangváz: P-N-K-S-D – D-S-K-N-P
Másik hangváz változat: S-K-N-P-D: SoK NéPeD. Mondhatták imában: PÜNKÖSD a te SOK NÉPEDről szól, akik megtértek hozzád.
PüNKöSD – SoK NéPeD hangváz: P-N-K-S-D – S-K-N-P-D
Lángnyelv fényjeleket IS KAPAND a nép,
PüNKöSD – iS KaPaND hangváz: P-N-K-S-D – S-K-P-N-D
Ígéretet is, hogy SOK NAPOD lészen, azaz örök életed.
PüNKöSD – SoK NaPoD hangváz: P-N-K-S-D – S-K-N-P-D
Áldásban DÚS NAPOK lesznek PÜNKÖSDkor.
PüNKöSD – DúS NaPoK hangváz: P-N-K-S-D – D-S-N-P-K
A P.N gyök FÉNYt jelent a PÉNtek szóban is. PÜNKÖSD napjára adott utasítást, a feltámadott, mennybe emelkedett Jézus tanítványainak: fény, PÜN száll alá, KÖSD meg a szövetséget a pogányokból lett keresztényekkel!
PüNKöSD – PüN KöSD hangváz: P-N-K-S-D – P-N-K-S-D
A felsorolt kulcsszavak – Jézus, Krisztus, Megváltó, Messiás, Pünkösd – de az Édennel, annak jelenségeivel kapcsolatos szavak egyike sem fejthető meg, kizárólag a teremtés titkait magyarázó, ma is élő teremtés nyelvén, magyarul.