SZABAD, SZABADSÁG – Másokra nem káros, tevékenységében, magatartásában, jogaiban nem korlátozott. [bérnyelvész: szláv] A SZABAD szó az SZ.B – B.SZ gyök bővítménye: SZaB – BaSZ. Már a gyökfordítás jelzi, hogy súllyal bíró állapot, hisz a BASZ gyök, nyomást is jelent.
A SZAB gyökből indul, és természetes, hogy magyar eredetű, mert alkotó elemei és azok minden más szókapcsolatai is érthetőek magyarul. Ezzel a gyökkel indul a BESZéd szó. Ez azt jelenti, hogy BESZédünk, kiszólt SZAVaink (b > v) is szereppel bírnak e fogalomkörben.
A B hangcsoport – ABA – a szABAdságot, ÉBErséggel kell használni, mivel a szABAdság emberre szABOtt állapot, és nem kaszABOlhatunk bele mások szABAdságába, mert az már szABAdosság.
A szózáró B.D – D.B gyök: BaD – DaB, nem lehetünk DOBzódók, DIBDÁB szaBADosok!
Mi a SZABADSÁG? A SZABADSÁG nem tévesztendő össze a SZABADOSSÁGgal!
A SZABADOS életvitelűek úgy érzik – nekik mindent SZABAD. Ők az erkölcsi KORlátok bontói, a tiszteletreméltó, évezredes, bevált erkölcsi elveket felrúgók, akik minden mocskukat szétterítik a világban. Saját utódaiknak oly járhatatlan erkölcsi ingoványos posványt hagynak, amelybe később belefulladnak.
A bölcs ember azt is tudja, hogy mindent SZABAD ugyan, de nem minden hasznos. Nem vehetem semmibe, a teremtésileg emberre SZABott testi-érzelmi korlátokat.
A SZABADSÁG egy TÉR, egy KÖR felületére kiSZABott ADomány, ami RÉSZemre megengEDett a saját KÖRömön belül. E KÖRlet KORláttal körülvett. Annyit SZABAD, amennyi az illendőség SZABályai SZERint ADatott!
Nem SZABdalhatunk bele egymás KÖReibe!
A KÖR határvonala és benti RÉSZekre oszthatósága mértani törvények által SZABályozottak.
A SZABADSÁG szó úgy lesz érthető, ha elemeire bontjuk. A SZAB, AB értelmi körből indulhatunk ki: ab, ábra, kép, ember. Sokan vagyunk, és mindannyian jogot tartunk a SZABADságra. ADatik egy elméleti terület, amelyből kikerekíthetem, SZABhatom a magamét. Ám nem SZABhatom úgy, ahogyan én akarom! Csak úgy, hogy mások KÖRvonalait ne sértsem. Figyelemmel kell lennünk arra, hogy nem egyedül vagyunk egy lakatlan szigeten.
Más példával: Kezemben a posztó és az olló, de úgy kell SZABnom, a saját SZABadság (képzet) ÁBrámat, hogy az ne okozzon egymás „mintáiba” való belekaSZABolást. Vagyis a SZABADság mindenkire vonatkozó részét szABÁlyozni kell.
A SZABADSÁGnak KORlátai, HATárai vannak. Addig van HATalmam SZABADon tenni valamit, amíg elérem az én KÖRöm külső HATárát, KORlátját.
Az életpálya másokkal megosztandó közös TERén tiszteletben kell tartanunk a többiek KÖReit. Ne sértsük meg egymás ABjait, ÁBRÁit, azaz KÖR-eit!
A KÖR egy szABÁlyos téridom – törvényei vannak. Mit SZABAD tennem?
Például: vetkőzhetek pucérra, SZABAD nekem azt, … de nem mások előtt!
Elengedhetem a bélgázt, de nem mások társaságában.
Ehetek valami nagyon finomat, ha kedvem szottyan, de ne egy várandós hölgy előtt!
Elvégezhetem testem salakanyaga kiürítését, de nem nyilvánosan, mások előtt.
Az illendőség határai, korlátai tiszteletben tartandóak! E tetteket KORlátaimon belül SZABADon megtehetem.
Az igazi SZABAD állapot, az igazi SZABADSÁG követelménye: tekintettel lenni egymásra!
Az igazi SZABADság nem a SZABADOSelvűek (szélső-liberális) szabaccság disznólkodó mocsara, pocsolyája, benne minden erkölcsi fertő, mocsok, dancs, ocsú, ocsmányság, acsarkodás, csalás, rombolás!
Az a közerkölcs csődje!